Pijnlijke voeten

25 december 2022 - Sydney, Australië

De indrukken van de afgelopen dagen beginnen zich weer op te stapelen. Tijd dus om het aan het papier toe te vertrouwen.

In onze agenda hadden we thuis al geschreven dat Endeavour Harmony Chorus in de stad kerstliedjes ten gehore ging brengen bij Queen Victoria Building. Ik wilde hier graag naartoe om te luisteren naar dit barbershopkoor, maar ook om de groetjes van Heidi over te brengen. Heel jammer dat juist op het moment dat ze gingen zingen, de nattigheid uit de lucht kwam. Desalniettemin genoten van kerstliedjes, die ik de week ervoor zelf heb gezongen met  Amstel River Singers. De dirigent gesproken en met een Nederlands koorlid wat ervaringen uitgewisseld. Erg leuk!
Het was het eind van de middag, dus onze magen begonnen te knorren. We vonden een "pannenkoekenrestaurant", maar net even anders. Ook de pannenkoekjes zagen er iets anders uit, maar zoooo lekker!!
Nog wat rondgewandeld in de prachtig versierde stad, maar echt opschieten lukte niet. Iedereen moest de laatste kerstcadeautjes nog kopen, dus reuze druk. Met de metro/trein weer naar ons fijne appartement gereisd.

Omdat het ontbijten buiten de deur zo goed beviel, de volgende dag maar weer aangeschoven op het terras. Daar moet je soms wel even in de rij voordat er een plekje is. Maar het wachten waard. Weer een heerlijk ontbijt met super lekkere koffie. Een goede bodem voor ons volgende uitstapje: boottochtje naar Parramatta. Met de reguliere veerdienst doe je in totaal stopplaatsen aan, vaar je langs het Operahouse en The Bridge, om vervolgens de Parramatta river op te varen. Een boottochtje van zo'n anderhalf uur heen, en terug. Het was ondertussen flink warm geworden, dus echt zin om Parramatta in te gaan, hadden we niet. Een mini-lunch gedaan om daarna weer terug te varen. De zon heeft onze nekken alweer gevonden, dus best wel verbrand. Bij terugkomst het Operahouse ook nog even vanaf de wal bekeken en lekker uitgerust in de Botanische Tuin.
Voor het diner ons laten verwennen bij een Thais/Aziatisch restaurantje 'om de hoek'. Weer een prima keuze!

Omdat Pina vanaf de volgende dag de deuren sluit voor de vakantie, toch ook deze ochtend ons ontbijtje daar genomen.
We waren best druk geweest de afgelopen dagen, dus overdag de tijd genomen om te relaxen op het dakterras, puzzeltje te maken en een dutje te doen. Vanaf 18.00 uur was Sydney Noël in de Botanische Tuin. Kerstmarkt, optredens, eettentjes, droneshow en veel, heeel veel verlichte kerstbomen. Het blijft toch raar om midden in de zomer, met temperaturen van rond de 25 graden, mensen te zien lopen met kerstpakken aan en vooral kerstmutsen op. Wel heel leuk om dit allemaal te bekijken. Elke 25 meter stond iemand van de organisatie of de politie om het verkeer/voetgangers te begeleiden. En iedereen begroet je met: Merry Christmas!!

Dag 4 in Sydney: Best afzien... na 3 dagen ontbijt buiten de deur, nu een bakje yoghurt. Met vers fruit, dat dan wel.
Rond 10 uur op pad om Xandra te ontmoeten bij haar hotel om daarna samen op pad te gaan. Xandra heeft al een hele rondreis door Australië achter de rug. En hoe leuk is het dan om tegelijkertijd in Sydney te zijn en een dagje samen door te brengen.
We hebben de Coastal Walk gelopen: van Coogee beach, via Bronti beach naar Bondi beach. Een trippel van ruim 6 kilometer, met veel trappen op en af en met schitterende uitzichten.
Het was een hete dag, dus diverse keren "uitgeweken" naar een leuke koffieplek, lunchroom (waar we een zeer bijzondere kerstmaaltijd hebben gehad met een broodje Falafel, Acaibowl en Gingerbeer) en aan het eind van de wandeling de beloning: een heerlijke yoghurtijs. Zelf tappen uit de muur en volgooien met lekkere toppings! Genieten!
Het was op de terugweg naar huis gelukkig niet te druk in de bus en trein, zodat we de voetjes toen al konden ontzien.
Buiten de verbrande nekken, nu dus ook rode armen, rode (Rudolph)neus, rode kuiten en beurse voeten !!

1. Paulien:
    25 december 2022
    Zo leuk om weer een mail te krijgen dat jullie reisblog weer is bijgewerkt met een nieuw verhaal. Fijne kerstdagen in Sydney, groet Paulien
  2. Dianne:
    25 december 2022
    Wat een leuke foto's! Ik zie dat de bussen daar niet gemaakt zijn voor Henk zijn lange benen haha. Veel plezier de komende feestdagen!
  3. Andrea:
    25 december 2022
    Dank jullie wel voor deze mooie verhaal. Hier in Berlijn is het continu aan het regenen, dus ik lees graag van zon en kijk met genoegen naar de zonnige photos.
  4. Xandra:
    25 december 2022
    Zó leuk om nu zelf in jullie prachtige reisblog voor te komen, wat was het een bijzondere en leuke kerstdag, zo totaal anders dan in Nederland. Henk, je hebt óók last van je nek door het aanschouwen van de diverse kerstoutfits hier...🤩
    Ik kijk terug op de meest bijzondere kerstdag ooit!
    Geniet van het vervolg van jullie trip, ik ga morgen weer huiswaarts, vòl van alle indrukken!
  5. Kees en Gerja:
    26 december 2022
    Hey lieve vrienden…. Wij hebben eerste kerstdag gehad. Nu moe maar voldaan in bed. Wens jullie nog een goede reis. En zien uit naar jullie volgende reis verslag.
    Lieve groetjes van Kees en Gerja
  6. Anita:
    26 december 2022
    Hoi Anja. Fijne kerst nog vanaf hier. Wat leuk om mee te kunnen reizen met jullie op deze manier. Lijkt me inderdaad een rare gewaarwording om kerst in de warmte te vieren. Ik ga jullie volgen want ben reuzebenieuwd.
  7. Inek:
    26 december 2022
    Wat een leuk verhaal een mooie foto s . Wel wat kleine bussen hebben ze daar !
    Fijne dagen en tot de volgende keer
  8. Annelies Visser:
    27 december 2022
    Tot om zo mee te reizen, zeg! Het is een supermooie gezellige kerst geweest, zo te zien! Ook leuk om xandra te zien.
    Ben benieuwd naar de rest!!
  9. Marie-Louise:
    27 december 2022
    Gek idee dat het bij jullie daar zo warm is, tijd voor een hoed wellicht? Je zult er maar 🎅 en 🤶 moeten spelen…..
    Voor jullie Nederlanders wel vreemd denk ik maar het zal snel wennen en met de kerst lekker ijs, ben zjeloers 🤭
    Groetjes