Laatste dag Sydney

26 december 2022 - Sydney, Australië

Om het eerste deel van de reis af te sluiten, vandaag het verslag van de laatste dag in Sydney.
Na het gebruikelijke ontbijt buiten de deur hadden we het meeste zin om op het water te zijn. Het is in de stad super warm en best benauwd. En dan zo verschrikkelijk veel mensen, waarschijnlijk doordat het nu zomervakantie is.
Ons eerste boottochtje wilden we maken naar Watson Bay. Echter een rij wachtenden van ongeveer 50 meter heeft ons tegengehouden. Manly onze volgende keus. Sorry, de eerste gaat pas om 15 uur vanwege een botenrace.
Toen maar op de eerste de beste veerpont gestapt en een heerlijk rondje gevaren. Vanaf het Lunapark hadden we een mooi, laatste uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House in één shot.
Teruggekomen in de haven koffie gedronken met wat lekkers in The Rocks. Het was ondertussen ook al rond 2-en. Toch nog maar even de boot naar Manly. Wel de snelle ferry, wat echt niet snel ging... Motorproblemen, dus midden op het water dobberen... motor starten, nog een keer, nog een keer.... heeft zeker 15 minuten geduurd. De wal en de marineschepen kwamen toch wel heel dichtbij. Gelukkig werd het probleem (een beetje) opgelost, maar erg snel heeft hij niet gevaren. De normale retourboot ging veel sneller!

Met het laatste tegoed op onze OV-kaart weer naar ons appartement getreind.
Voor de laatste keer op het dakterras voor een mooie foto van de skyline. Echter de foto die Xandra gister heeft gemaakt, was veel mooier, dus deze heb ik hierbij geplaatst.

De tassen staan weer ingepakt. Morgen de lucht in voor het vervolg: Nieuw Zeeland.