Laatste dag Sydney

26 december 2022 - Sydney, Australië

Om het eerste deel van de reis af te sluiten, vandaag het verslag van de laatste dag in Sydney.
Na het gebruikelijke ontbijt buiten de deur hadden we het meeste zin om op het water te zijn. Het is in de stad super warm en best benauwd. En dan zo verschrikkelijk veel mensen, waarschijnlijk doordat het nu zomervakantie is.
Ons eerste boottochtje wilden we maken naar Watson Bay. Echter een rij wachtenden van ongeveer 50 meter heeft ons tegengehouden. Manly onze volgende keus. Sorry, de eerste gaat pas om 15 uur vanwege een botenrace.
Toen maar op de eerste de beste veerpont gestapt en een heerlijk rondje gevaren. Vanaf het Lunapark hadden we een mooi, laatste uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House in één shot.
Teruggekomen in de haven koffie gedronken met wat lekkers in The Rocks. Het was ondertussen ook al rond 2-en. Toch nog maar even de boot naar Manly. Wel de snelle ferry, wat echt niet snel ging... Motorproblemen, dus midden op het water dobberen... motor starten, nog een keer, nog een keer.... heeft zeker 15 minuten geduurd. De wal en de marineschepen kwamen toch wel heel dichtbij. Gelukkig werd het probleem (een beetje) opgelost, maar erg snel heeft hij niet gevaren. De normale retourboot ging veel sneller!

Met het laatste tegoed op onze OV-kaart weer naar ons appartement getreind.
Voor de laatste keer op het dakterras voor een mooie foto van de skyline. Echter de foto die Xandra gister heeft gemaakt, was veel mooier, dus deze heb ik hierbij geplaatst.

De tassen staan weer ingepakt. Morgen de lucht in voor het vervolg: Nieuw Zeeland.

1. Xandra:
    26 december 2022
    We hadden elkaar weer kunnen tegenkomen! Ik wilde naar Manly varen maar dat werd Watson Bay, en inderdaad, wàt een drukte vandaag in de stad.

Een goede vlucht morgen en een heerlijk vervolg in Nieuw-Zeeland! Ik vlieg morgen weer naar het noordelijk halfrond, zal Australië wel gaan missen..
  2. Henk:
    26 december 2022
    Je zou morgen natuurlijk "per ongeluk" in de verkeerde rij kunne gaan staan ;)
  3. Wim:
    26 december 2022
    Zo, bijna het eerste hoofdstuk afgesloten, op naar NZ.........
  4. Kees en Gerja:
    Lieve vrienden
    Wij wensen jullie een goede reis.
    Liefs Kees en Gerja
  5. Richard en Sylvia:
    26 december 2022
    Na de eerste mooie dagen een goede reis voor het vervolg. Veel plezier.
  6. Eltje en Gea:
    26 december 2022
    Prachtige verhalen allemaal weer! Volop genieten!
    En voor ons leuk om een beetje mee te “reizen”😀
  7. Els:
    26 december 2022
    Veel plezier in Nieuw Zeeland!!
  8. Marie-Louise:
    27 december 2022
    Zomervakantie in de winter, moet toch niet gekker worden 😂
    Op naar de natuur en de big city achter jullie laten.
    Goede vlucht en liefs van ons brrr koud en winderig hier…
  9. Inek:
    28 december 2022
    Leuke verhalen zeg ! Een hele goede reis !
  10. Andrea:
    29 december 2022
    Ik denk aan New Zealand altijd als een magisch landschap - moet aan de natuurfilms liggen! Dus benieuwd op de volgende verhalen!