Even een echt huis

26 januari 2023 - Oakura, Nieuw-Zeeland

In Hawera hebben we vooral gerelaxed. We hadden een prima plekje op de rustige stadscamping. Op zaterdagmiddag wilden we nog even in het plaatsje kijken en mijn horloge weer van een nieuwe batterij voorzien, maar helaas alles sluit rondom het middaguur op zaterdagmiddag. Ook op zondag was er, buiten de supermarkt, bijna geen winkel open. Gelukkig begon de maandagochtend goed, dus mijn horloge loopt weer met de tijd mee en wij konden op weg naar New Plymouth. Onderweg voornamelijk langs de kust gereden. Aan het strand hebben we onze gebruikelijke volgorde gegeten: eerst het dessert (een ijsje dus) en daarna een boterhammetje gemaakt in onze campercar en opgegeten op het strand.
Onderweg naar New Plymouth lazen we op de kaart de melding van een lighthouse op Cape West. Via een super smal weggetje ernaartoe gereden waar een schattig witte vuurtoren stond met een rood deurtje. Helaas konden we niet dichtbij komen want overal waren kettingen met No access. Gelukkig wel dichtbij genoeg om er een mooie foto van te maken. Via de beachweg doorgereden tot New Plymouth. Via de app van Spaceships Rentals een camping opgezocht. Het was wel even zoeken naar deze verborgen camping. Meestal moeten we een steile weg naar boven, maar nu via een hele steile weg naar beneden naar een prachtig groene camping, ook met lodges in een soort dal. Super grote "huiskamer" omdat er ook een soort van conferentiezaal bij was. Daar lekker kunnen zitten. Het sanitair was niet om over naar huis te schrijven, maar de toilet en douche waren netjes. We werden bij de receptie in het Nederlands aangesproken, bleek de beheerder ongeveer 8 jaar geleden te zijn geëmigreerd vanuit Kudelstaart...
De dag erna hebben we New Plymouth bekeken. Een grote plaats met een leuke winkelstraat met veel winkeltjes en eettentjes. Daar via een binnenplaats een pleintje gevonden waar rollende keukens stonden. Heerlijk genoten van een Pokébowl met zalm en garnalen. Midden in de stad is een super groot park met prachtige beplanting: Pukekura Park. We hebben daar een uurtje rondgehobbeld en ons vergaapt aan de grote verscheidenheid aan mooie plekjes.

De volgende 3 dagen hebben we de luxe gehad van een lodge in Ahu Ahu Beach. Een heerlijk onderkomen met uitzicht op zee op een prachtig onderhouden terrein. Wat een mooie plek! Op de video hebben we het huisje en terrein laten zien. Op ons eigen terras heerlijk kunnen genieten van het mooie weer en lekker buiten kunnen zijn. En 's avonds genoten van een prachtige zonsondergang.
De volgende dag hebben we via Taranaki Tours een excursie gedaan naar en rondom de Taranaki Vulkaan. We werden bij ons huisje opgehaald door Caren in een grote Range Rover. We gingen nog 2 mensen ophalen die ook meegingen. De grootte van de auto was voor diegene die achterin zaten toch niet zo ruim met 2 grote kerels en een stevige dame. Ik had de gunst om voorin te mogen zitten vanwege mijn gevoelige maag... Het was een hele gezellige dag omdat onze medepassagiers Nederlanders waren. Misschien daardoor dat onze excursieleidster niet zo goed haar verhaal kwijt kon, omdat wij het ook erg gezellig hadden met z'n vieren.
Het tempo had Caren er goed in. Ze scheurde flink van plek naar plek om ons van alles te laten zien. Alleen jammer dat de vulkaan omringd was door wolken en wij dus geen mooi zicht hadden. Desondanks hadden we een prima dag!

Vandaag vooral genoten van onze fijne plek. Morgen weer doooorrr....