Bezig met landen

29 december 2022 - Miranda, Nieuw-Zeeland

Op de gevraagde tijd stond onze taxi voor de deur in Sydney om ons naar het vliegveld te brengen. Na 20 minuten rijden en een snelle doorstroom bij Air New Zealand en douane, hebben we Xandra nog even gezien. Zij vloog op bijna dezelfde tijd, maar dan weer terug naar Nederland. Er was gelukkig nog wel tijd voor een foto.
De vlucht ging zeer voorspoedig en binnen een uur na de landing konden we inchecken in onze kamer in hotel Naumi in Auckland voor 1 nachtje. Prima kamer, lekker geslapen en na een goed ontbijt met de Uber naar Spaceships Rentals voor ons "huisje" voor de komende 6 weken. Alles werkte toch een beetje anders dan 4 jaar geleden. Zelf inchecken, sleutels in een sleutelkastje en weinig uitleg van de auto en accessoires. Al doende leer je veel, dus gewoon uitproberen. Heel rustig Auckland uitgereden, want het is toch ook een beetje eng om in een auto die je nog niet kent, links te moeten rijden. Wederom zijn de richtingaanwijzers en ruitenwissers afwisselend fout aangezet. De lachmomentjes waren dus niet van de lucht...

De rondreis is begonnen...
Een deel van onze vorige reis is over dezelfde route gegaan, maar dan andersom. De stad achter ons latend werd het rustiger en rustiger. Dit is Nieuw Zeeland dat we kennen! Op de kaart (en nu ook via de app) gezocht naar een campingsite. Orere Point leek ons een mooi moment om te stoppen. Dit is een Top 10 park. Over het algemeen mooie parken. We vonden het wel bekend voorkomen en dat bleek.... op deze camping hebben we vorige keer ook geslapen en dat was ons niet zo goed bevallen.... heel druk, veel vaste gasten waar je tussen gepropt werd.... dus heeeel snel rechtsomkeer (maar hier linksomkeer) gegaan. Zo'n 30 km verderop hebben we Miranda Holiday Park gevonden. Een heerlijke camping met fijne plekken! Dus 2 nachten geboekt. Fijn om de auto in te richten. De spulletjes min of meer een vaste plek te geven en de eerste indrukken van Nieuw Zeeland te laten landen.
Voordat we gingen slapen nog even een jump in de Hot Pool gedaan. Een zwembad met water vanuit een natuurlijke bron. Zo'n 28 graden is heerlijk warm voor een koele avond, maar overdag is dat gewoon te heet.
Omdat het water wel een een beetje naar zwavel/rotte eieren stinkt, hierna even afspoelen onder de douche en dan ons bedje in. Ondertussen was het donker geworden en hadden we ons bed  nog niet opgemaakt. Het was een echte struggle om het matras op de goede manier neer te leggen en de lakens eromheen gefrummeld te krijgen in het donker, want met het licht aan zijn we een mooie prooi voor sandflies. Dit is een goede les geweest. Dit moet anders!!

Na een wat onrustige nacht omdat het wennen is aan een hard matras, toch wel fit opgestaan. Yoghurt ontbijtje, kopje thee in het ochtendzonnetje geeft echt het vakantiegevoel. Verder niet veel gedaan, behalve een klein rondje gereden op zoek naar een supermarkt. Deze niet gevonden, maar wel een soort winkeltje bij een benzinepomp. Dus vanavond aan de kant-en-klare mac and cheese.

1. Xandra:
    29 december 2022
    Fijn dat het tòch goed kwam met jullie overnachtingsplek voor het ruimteschip! 😂 Ben zeer benieuwd naar het interieur!
    Hebben jullie al wel een mooie plek voor Oud en Nieuw op het oog?
    Fijne laatste dagen in 2022!
  2. Andrea:
    29 december 2022
    Na het interieur ben ik ook benieuwd! En om de gevecht met de matrasje moest ik even lachen! Maar wat een avontuur in wat een landschap. Waar gewoon ‘kamerplanten’ aan de weg staan!
  3. Paulien:
    29 december 2022
    Hoi, mooie landschappen. Hadden jullie vorige keer ook zo'n auto/camper? Bewuste keus omdat het makkelijker rijden is? Kijk uit naar jullie verhalen in Nieuw Zeeland. Groetjes Paulien
  4. Wim:
    29 december 2022
    Fijn dat de overtocht vlot verliep, en je de stad achter jullie gelaten heb. Op naar nieuwe avonturen, en alvast een mooie jaarwisseling
  5. Els:
    29 december 2022
    Heerlijk die blauwe lucht en groene bomen! En die bolide, die ziet er tof uit!
    👍Groetjes els
  6. Fariba:
    Ik lees het nu pas! Ziet er prachtig uit Anja! Have fun😘 groetjes, Fariba
  7. Inek:
    30 december 2022
    Ziet er mooi uit zeg ! Zeker de beplanting,
    Grappig dat bed opmaken verhaal
    Vergeet niet jullie oren in te smeren 😇😇🥹
  8. Hilly Boldewijn:
    31 december 2022
    Bij jullie is het nieuwe jaar al begonnen, wij zitten hier nog in de oude tijd. Maak er een mooi jaar van. Goede start. Happy New Year.