Russell en Auckland

13 januari 2016 - Sydney, Australië

Vanuit Hihi zijn we naar de Bay of Islands gereden. Via een ferry-overtocht zijn we neergestreken op een camping in Russell. Een leuk plaatsje op een schiereiland. Om rustig naar het eind van onze Nieuw-Zeelandse periode toe te leven, hebben we 3 dagen op deze camping gestaan. Met een snelle jetboat hebben we  de Bay of Islands vanaf het water bekeken. Met de wind in de haren een heerlijke boottocht gemaakt. Op één van de eilandjes naar een hoog uitzichtpunt gelopen om de  “Islands” te fotograferen.
De laatste dag in Russell zijn we met de ferry naar Pahia gegaan om daar rond te kijken. Dit was echt super toeristisch, dus na een kleine rondwandeling weer teruggevaren.

Onze laatste campingnacht hebben we doorgebracht in Orewa, op een fijn plekje aan het strand. Daar nog de laatste was gedraaid om de spulletjes schoon mee te kunnen nemen naar Australië.

Onze laatste dag in Nieuw-Zeeland was in Auckland. En ja, het is al traditie, als wij een grote stad binnenrijden, regent het. En zo ook in Auckland. We hebben onze tassen naar het hotel gebracht en toen kwam het moment van het afscheid nemen van ons “huisje”. Na een poetsbeurt in de wasstraat en het wegzuigen van het stof, hebben we de auto ingeleverd. Het was een fantastisch vervoer- en slaapmiddel. Echt een aanrader!

Om Auckland vanuit de lucht te bekijken, hebben we de Sky-tower bezocht. Machtig uitzicht. Ook de diepte was goed te zien, omdat er op bepaalde plekken glastegels in de vloer zaten. Erg leuk om de mensen te zien schrikken als ze dit opeens bemerken. Henk is ook niet gek op dit soort ‘grapjes’. Hij werd er zelfs een beetje bleek van om zijn neus…
Op de hotelkamer hebben we onze spullen weer in de tassen geordend en met moeite alles erin kunnen krijgen. Er was in de afgelopen 9 weken toch het een en ander bijgekomen. Dat bleek wel op het vliegveld. Onze tassen wogen ieder 24 kg., dus kregen we een neonsticker: HEAVY! Gelukkig hoefden we voor het overgewicht niet bij te betalen…

Australië, here we come!!

1. Carla:
    12 januari 2016
    Ondertussen aangekomen in Australië. Twee maanden al onderweg.
    Ben benieuwd naar jullie reis door Australië. Hoop dat jullie daar ook weer een mooie tijd zullen hebben!
  2. Maarten:
    Hi Anja,
    Blijft prachtig zulke uitzichten. Geniet er van in dit nieuwe jaar.

Groetjes Maarten
  3. Xandra:
    13 januari 2016
    Oeps, ik zie dat het morgen 35 graden wordt, sterkte!!!
    Het zal vast weer wennen zijn in en drukke stad als Sydney na al die weken puur natuur...!
  4. Anneke:
    13 januari 2016
    Ohh, al in Sydney !!! Bekend terrein voor ons.
    Hoop dat je een leuke ontmoeting hebt met Heidi. Doe haar de hartelijke groeten !!
    Ga genieten van die heerlijke stad en straks van de mooie zuidkust want dat is geloof ik het plan ! G'day mates !
  5. Marie-Louise:
    17 januari 2016
    Wat is dat snel gegaan, zeg. Ben héél benieuwd naar de volgende verslagen en belevenissen. Ook de foto's natuurlijk!!
    Groeten