Naracoorte tot Belair

16 februari 2016 - Belair, Australië

Na ons heerlijke verblijf in de Grampians vervolgden we onze weg op aanraden van de campingeigenares via Naracoorte naar Robe. In Naracoorte is de wijnstreek gelegen en Robe is een kustplaatsje. Op weg naar Naracoorte hebben we een kleine omweg gemaakt om via de Little Desert te rijden. Henk wilde graag een snufje woestijn meekrijgen.
Maar komt het nu dat wij zo verwend zijn de afgelopen weken, maar we vonden de weg ernaartoe erg eentonig; heel uitgestrekt en weinig variatie. Henk was blij als er een bochtje in de weg zat, want dan kon hij even sturen. Wij vonden het gebied niet zo interessant, dus in allebei de plaatsjes 1 nachtje gebleven en toen weer richting de Princess Highway, langs de kust, naar het noorden. Ook hier lange, saaie wegen en de kust hebben we bijna niet gezien, totdat we bij Victor Harbour kwamen. Vanaf toen werd het weer een stuk interessanter.
Voor de kust van Victor Harbor ligt Granite Island. Normaliter het pinguineiland, maar in deze tijd van het jaar zijn de pinguins in de rui en komen daar niet of soms maar ééntje, aan land. Maar het eiland is prachtig om op te wandelen, dus de rondwandeling gedaan en weer heerlijk van de zee genoten. Na de wandeling wilden we graag ergens een hapje eten. ’s Middags was het heel levendig, echter op zondagavond was het heeeel stil. We vonden gelukkig nog een hotel dat een diner serveerde, anders waren we bij de Mac beland. (Ook niet erg voor een keertje hoor, maar niet zo leuk voor een Valentijnsdinertje..).

De volgende stop was Bel Air Nationaal Park. Hier zijn veel koala’s hebben we gehoord en die wilden we graag nog weer zien. Lekkere plek op de camping, dus hier voor 2 nachtjes geboekt. Het is weer een camping midden in de natuur, dus veel vrolijke vogelgeluiden. We hebben 2 dagen een heerlijke wandeling door het park gemaakt en daarbij diverse Koala’s en Kookaburra’s kunnen vinden. Het is alleen zo jammer dat ze zo hoog in de boom gaan zitten. Het was oppassen geblazen dat we goed op het pad bleven kijken, zodat we niet zouden struikelen en dat de nekhernia door het zoeken op grote hoogte, niet weer zou opspelen.

Vandaag hebben we gezellig koffiebezoek gehad: Henk’s collega Max en vriendin Sigrid. Onze wegen kruisten zich ergens rond Adelaide wisten we, dus afgesproken en even oerhollands een bakkie gedaan!

Onze laatste week in Australië is een feit. Morgen wordt de camper ingeleverd en halen we een gewone auto op en rijden naar Flinders National Park om daar 4 dagen van de outback te genieten.

1. Frank en Els:
    16 februari 2016
    Bedankt voor de prachtige verhalen en foto's, we zullen de mailtjes gaan missen. Geniet nog van jullie laatste week en tot ziens in Ouderkerk!
    liefs!
  2. Hilly Boldewijn:
    16 februari 2016
    Wow, nog lekker dat laatste weekje benieten zo aan de andere kant van de wereld, hier ben je nl zo weer `gewend` aan de regen en de kou
  3. Carla:
    16 februari 2016
    Laatste verhaal? De laatste dagen aangebroken. Geniet er nog lekker van de rust en de temperatuur. Hier overdag boven 0 graden, maar
    's nachts vriest het nu tot het weekend.
    Goede reis straks en thuiskomen zal ook weer fijn zijn.
  4. Inek:
    16 februari 2016
    wat leuk dat jullie met max een bakkie gedaan hebben
    Willen jullie mischien een flesje strand zand voor me meenemen ? Hoeft maar een heeel klein btj
  5. Anneke:
    17 februari 2016
    Ohhhh wat hebben jullie véél gezien en ervaren. Ik wens jullie een behouden thuisreis en een goed geheugen zodat jullie nog járen kunnen napraten over deze fantástische reis !! G'Day Mates !!!
  6. Ranka Sol:
    18 februari 2016
    Voor jullie nog een hele mooie laatste week. Jullie hadden/hebben een fantastische reis gemaakt!! xxx
  7. Corina:
    19 februari 2016
    Jeetje wat gaat het snel. Maar de ervaringen pakt niemand jullie meer af. Geniet van de laatste dagen. Tot snel x
  8. Jan van den Berg:
    20 februari 2016
    Hoewel het uit onze reacties niet te merken was hebben we jullie verhalen trouw gevolgd. Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. We wensen hele fijne laatste dagen in deze vakantie en wensen jullie een goede en veilige reis naar huis.