Great Ocean Road en Grampians

10 februari 2016 - Halls Gap, Australië

Vanaf Apollo Bay zijn we de Great Ocean Road gaan vervolgen door het Otway Park. Deze omgeving heeft heel veel indruk op ons gemaakt, mede vanwege de bosbranden die daar gewoed hebben. De dode bomen vormen een schril contrast met de het weer ontluikende groen. Aan zwartgeblakerde bomen groeien dan toch weer frisgroene blaadjes. We zijn het Park naar het noorden doorgereden en hebben onze eerste koala’s gezien. Zelfs een mam met jong.  In Gellibrand vonden we een camping waar ze een prima bistro hadden. Dus hoefde ik weer niet te koken… En dit was de zoveelste camping waarvan de eigenaar Nederlandse roots heeft.

Weer terug naar de kust zijn we aangekomen bij de 12 Apostelen (waar er ondertussen nog maar 9 van staan). Erg indrukwekkend vanwege de grootte van de rotsen en de kracht van het water dat toch steeds meer van de rotsen afknabbelt. De Loch Ard Gorge was mogelijk nog grootser. Prachtig!

Vanaf Warrnambool zijn we het binnenland ingereden naar Grampians Nationaal Park. In Dunkeld bij het informatiecentrum hebben we de kaart van de Grampians opgehaald en werden we uitgebreid ingelicht over de mogelijkheden van het gebied. Dat wordt nog een hele dobber om alles te kunnen zien en te bewandelen.
We zijn maar gelijk begonnen aan het begin van het park met de Piccaninnywandeling. Een stevige klim naar de top met een prachtig uitzicht.
Op aanraden van collega Jos hebben we onze camper neergezet op Lakeside Tourist Park. We hebben daar het mooiste plekje van de camping op Kangaroo Lane. Vrij uitzicht op af- en aanlopend wild: kangoeroes, herten en emoes, terwijl de kaketoes en papegaaien om je heen vliegen. We hebben nu zelfs een Kookaburra op de foto vast kunnen leggen. We werden wel al steeds door ze uitgelachen, maar ik had ze nog niet kunnen fotograferen.
Vanwege de heerlijke rust en prachtige omgeving, hebben we besloten om hier 4 nachten te blijven. Daardoor kunnen we de indrukken van de omgeving rustig op ons laten inwerken: het Aboriginal bezoekerscentrum, de Boroka Lookout, Mount Abrupt, Mount Difficult en de Balconies, waar Henk als een ware held op een uitstekende rotspunt durfde te gaan staan!

1. Ellen:
    10 februari 2016
    Wat een kleurrijke foto's en fantastische kustlijn zeg! Ultiem ontspannen, stel ik me voor. Dat doen jullie goed, geniet nog maar volop van al dat prachtige natuurschoon en van elkaar natuurlijk!
  2. Frank en Els:
    10 februari 2016
    Leuk dat je ons steeds op de hoogte blijft houden, wat een prachtige foto's ook weer. Zo te zien hebben jullie ook heel mooi weer, lekker hoor! Hier wil het maar geen winter worden maar ook geen voorjaar, lijkt meer op herfst met veel wind en regen. Blijf genieten van jullie prachtige reis, wat een avontuur! Liefs.
  3. Els:
    10 februari 2016
    Schitterende foto's! Behalve die ene op de rotspunt, mijn maag draait zich van schrik om. Henk moet weer eng doen hoor!!
  4. Rita:
    10 februari 2016
    Er heeft weer iemand heel erg genoten van het reisverslag en de bijbehorende foto's, prachtig. ;) En het gesprek natuurlijk.
  5. Ineke:
    10 februari 2016
    Henk ha onmiddelijk van die enge rots af !!!
    Heb genomen van jullie vehaal
  6. Jacqueline de Nijs:
    12 februari 2016
    Mooi verhaal weer en schitterende foto's. En Henk wat die je toch weer eng. Fijne vakantie en in afwachting van de volgende belevenissen. Groetjes Jacqueline
  7. Jacqueline de Nijs:
    12 februari 2016
    Mooi verhaal weer en schitterende foto's. En Henk wat doe je toch weer eng. Fijne vakantie en in afwachting van de volgende belevenissen. Groetjes Jacqueline
  8. Corina:
    13 februari 2016
    Heey biurtjes, wat prachtig zeg. Gewoon voor jullie camper. Prachtig.
    Genieten xxx