Coromandel

31 december 2015 - Bethells Beach, Nieuw-Zeeland

Een week geleden vertrokken we de dag na de heerlijke kerstlunch richting Coromandel. Het was een lange reisdag om toch zoveel mogelijk van het schiereiland te kunnen zien. We reden langs een prachtige kustweg: smal en heel kronkelig. Voor Henk een uitdaging om ons weer veilig naar de volgende camping te brengen. En dat doet hij fantastisch! En onderweg natuurlijk weer de schitterende natuur. Deze keer onder andere de mooie waterval bij Waiau.
We vonden een leuke camping, waar veel jongeren waren en het zeer levendig was. Voor 2 nachten geboekt. Dit had 2 redenen: Ik voelde me een beetje “reismoe” en onder invloed van de vele muggen- en knutjesbeten voelde ik me ook niet lekker. Dus veel gelezen en lekker genikst.
Opgefrist naar de volgende, bloemrijke camping gegaan bij Thames. Op deze camping was een tropische vlindertuin. Aan het eind van de middag mochten we na sluitingstijd nog naar binnen. Heerlijk rondgekeken en mooie foto’s gemaakt van al het prachtigs. En een vlinder, die landt op je been, staat als een tattoo!

Onderweg naar de volgende camping hebben we heerlijk een poos aan het strand gezeten en heb ik van Henk een schilderachtige foto gemaakt… Deze camping was niet zo een succes. Bij aankomst zag het er heel aantrekkelijk uit. Veel groen en bomen. Toen we naar onze plek werden gebracht (en dat is al een teken..) bleek dat daar heeeel veeeel vaste campinggasten verbleven in caravans met aan-, op- en overbouwen. Ik denk te vergelijken met Bakkum?? Maar goed, ook daar is de strikte regel dat na 22.00 uur de stilte in acht moet worden genomen en dat gebeurt dus ook. Zeer rustige nacht gehad. Op naar onze volgende cottage.
En dat was, zelfs met de routebeschrijving, best een onderneming via onverharde bergweggetjes. Een heerlijke cottage (met hot tub) en uitzicht over de zee en heuvels.

Het is nu 31-12. Een goed moment om onder de parasol, in zomertenue, te mijmeren en 2015 te overdenken.

Daarbij natuurlijk ook de afgelopen weken nog eens de revue laten passeren:
4617 kilometer gereden
2 hotels
6 cottages
24 campings
1 ferry
3 vluchten
1 rondvlucht
ieder 6 boeken uitgelezen (tip: Millennium 4 van Lagercrantz, “wat mij niet zal doden”)
17 reisverhalen
223 reacties
186 geplaatste foto’s
796 totaal gemaakte foto’s

Wij wensen iedereen een bijzonder fijne jaarwisseling en een mooi, gezond en happy 2016!

1. Linda:
    31 december 2015
    Lieve Henk en Anja, jullie ook een goed, mooi en gezond 2016!
    Dikke kus
    XXX
  2. Judith:
    31 december 2015
    Wat is het iedere keer weer leuk met jullie mee te reizen. Ik wens jullie een heel gelukkig en gezond 2016.
  3. Ellen:
    31 december 2015
    Nog steeds prachtige natuur en jullie ogen superontspannen! Hou dat vast in 2016 en maak er een fantastisch jaar van en fijne jaarwisseling gewenst! Liefs, Ellen
  4. Carla:
    31 december 2015
    Laatste dag van een voor jullie heel bewogen jaar!
    7 weken gereisd waarin veel mooie en spannende dagen.
    Voor jullie een goed, mooi en gezond begin van het nieuwe jaar.
    Zal jullie vannacht om 24 uur missen met Nieuwjaar wensen.
  5. Wim:
    31 december 2015
    Voor jullie ook alle goeds het komende jaar, met de gezondheid op een!!! We zullen er een borrel op nemen vanavond, proost!!
  6. Jacq:
    31 december 2015
    Fijne jaarwisseling dat is het al bijna bij jullie
    Terwijl ik de oliebollen nog moet gaan bakken!
    Komen jullie ooit nog een keertje terug? xx
  7. Koos:
    Prachtig verslag
    En Veul zeegn
  8. Inek:
    2 januari 2016
    Een heel fijn,gezellig en gezond 2016 voor jullie ! Ik geniet van jullie verhalen xxx
  9. Jolanda:
    2 januari 2016
    Ik wens jullie een gelukkig en gezond 2016 toe en nog een hele mooie reis!
  10. Asja:
    4 januari 2016
    Wat een fantastische reis. Lees met veel plezier jullie avonturen. En kijk met jaloezie na de mooie foto's. Erg leuk om te lezen. Wat zijn Australie en New Zeeland toch mooi.

Ik wens jullie ook een mooi 2016 toe, en een fantastische reis verder..
  11. Asja:
    4 januari 2016
    Ik bedoel natuurlijk Nieuw Zeeland.
  12. Ranka Sol:
    5 januari 2016
    Zo zo zeg echt al heel veel gedaan. En daar hebben wij ook van mee kunnen genieten. Ga zo lekker verder!!!
  13. Marie-Louise:
    23 februari 2016
    Wat gaat Henk die kilometers en ruimte op de wegen missen!