Van Christchurch tot Akaroa

16 november 2015 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

We hebben ons rijdende huisje opgehaald: een mooie, witte Toyota. De eerste keer rijden was voor Henk best wel weer spannend: aan de linkerkant van de weg en dan ook nog alle handles en knoppen aan de andere kant… Als je wilt afslaan en bij het richting aangeven gaan ineens je ruitenwissers aan, dan doe je toch iets verkeerd. Het duurt even voordat je hersens snappen dat de omgekeerde wereld nu goed is. Datzelfde geldt als er voor je gevoel opeens een auto op je af komt. Gelukkig is Henk de rust zelve, en stuurt ons schijnbaar moeiteloos de ene na de andere rotonde over! Onderweg naar Akaroa hebben we al flink kunnen genieten van de mooie uitzichten. Prachtige Shire-achtige plaatjes. Het plaatsje zelf is klein, maar toch met flink wat winkeltjes en eettentjes.

Om op ons vakantiepark te komen, moeten we een sterke afdaling maken naar het dal op een best wel breed grindpad. Richting ons huisje gaat dat prima, alleen kost het de auto erg veel moeite om bergop naar de uitgang te rijden. Veel slippen en ingraven in het grind. Anja uit de auto gesprongen en Henk (weer koelbloedig) naar boven geslipt. Zo’n nare ervaring dat ik er ’s nachts flink last van heb gehad.

Op aanraden van de receptionist van ons vakantiepark, hebben we de eerste avond heerlijk gegeten bij L’Hotel: spareribs waar het vlees van af viel, heerlijke pompoensoep, zalm en mosselen, zo groot als mijn duim. Mmmmm, smullen.

Om 22 uur vielen de luikjes alweer dicht. Dat we best wel last hebben van het ontberen van de regelmatige nachtrust de laatste dagen, bleek wel uit onze tijd van ontwaken: 10.15 uur. Klokje rond geslapen dus…(maar wel met enkele onderbrekingen vanwege het angstzweet, weer eens wat anders dan tropische momentjes, hihi).

Voor zondag stond een boottochtje op het programma om dolfijnen, vogels en misschien pinguïns te spotten. Jammer genoeg heeft de organisator dit gecanceld vanwege de weersomstandigheden op zee. Dan maar de auto ingedeeld voor de komende weken en een leuke wandeling gemaakt. Een lekkere dag dus.

Gelukkig was het maandag bij het opstaan prachtig weer. De boottocht kon alsnog doorgaan. We hebben veel geluk gehad: dolfijnen rond de boot zien zwemmen, een angstige pinguin gezien die de vleugels uit zijn lijf zwom om weg te komen, zeehonden, aalscholvers en meeuwen. Dit alles onder het wakend oog van de volop schijnende zon. De omgeving zag er  hierdoor nog mooier uit! Prachtig!!
Na de boottocht waren we flink hongerig, dus fish and chips gingen er wel in…

Dinsdag 17-11 beginnen we het kampeeravontuur. Zal mij benieuwen.

1. Monqiue:
    16 november 2015
    Wat super leuk om zo uitgebreid met jullie mee te lev(z)en - ik geniet op afstand van wat je schrijft en de plaatjes geven een prachtige toevoeging. Ik kijk uit naar jullie volgende verhalen en belevenissen.
  2. Linda:
    16 november 2015
    Heerlijk om jullie zo uitgebreid te kunnen volgen! Wat bof je toch met die koelbloedige Henkie, Anja. (-;
    Geniet lekker verder samen!
    Dikke kus. X
  3. Carla:
    16 november 2015
    Nog geen week weg, en al veel beleefd en gezien. Wat een uitzicht, anders als ons uitzicht thuis. Wilden jullie niet mee zwemmen met de dolfijnen? Geniet verder van al het moois. Groet.
  4. Annelies Visser:
    16 november 2015
    Het begint al prachtig! Hoe warm is het ongeveer?
  5. Ranka Sol:
    16 november 2015
    Leuk en ook een spannend verhaal!!! Veel plezier!!!
  6. Koos:
    Ruilen?
  7. Gea:
    16 november 2015
    Wat is het mooi daar!! Prachtig zeg
  8. Els:
    16 november 2015
    Dat ziet er allemaal cool uit!
    En die motor op de foto..........die kreeg je er gratis bij?
    Groetjes
  9. Inek:
    16 november 2015
    Wat een spannend verhaal begrijp dat je het warm kreeg ! Gaan jullie ook zwemmen met de dolfijnen ?
  10. Cecile en Joop:
    16 november 2015
    Daar zou ik ook wakker van liggen Anja! Heerlijk om dan zo'n stoïcijnse Groninger naast je te hebben!
    Dolfijnen, te gek!
  11. Alexandra:
    16 november 2015
    Ik geniet van jullie reis verhalen. Heerlijk
  12. Edwin:
    17 november 2015
    Logisch dat in de auto alles andersom zit... tenslotte zitten jullie precies omgekeerd op de wereldbol;-)
    Veel plezier!!!!
  13. Kees en Gerja:
    18 november 2015
    Hoi Henk en Anja

Fijn om weer jullie reisverslag te lezen. En nog fijner dat het jullie goed gaat.lieve mensen het gaat jullie goed en ik zie uit naar jullie volgende reisverslag.
    Xxxvan mij
  14. Maarten:
    19 november 2015
    Wat ziet het er geweldig uit. Lekker verder genieten. Groetjes!!