Van Akaroa tot Moeraki

19 november 2015 - Moeraki, Nieuw-Zeeland

Met prachtig weer zijn we dinsdag vertrokken vanaf Akaroa richting zuidwesten. Het leek een prachtige dag te worden, echter na de lunch trok het helemaal dicht. Het werd steeds donkerder en de rest van de dag hebben we in een dikke regenmist gereden. Van de omgeving hebben we bijna niets kunnen zien. Er zouden prachtige uitzichten op bergen zijn, maar helaas hebben wij ze niet kunnen waarnemen. We hebben een camping opgezocht in Geraldine. Prima camping. Met het opzetten van onze luifel ging het niet zo prima: ik weet niet wat de vorige gebruikers hebben gedacht, maar de zuignappen voor op de auto waren als ondergrond voor tentstokken gebruikt. Met wat gepuzzel, het wegraken van een mini-moertje (en weer teruggevonden), en de zuignappen aan de goede kant bevestigen, konden we in ieder geval van een droge instap in de auto genieten. Na de avond in een gezellige, warme huiskamer doorgebracht te hebben, hadden we onze vuurdoop in de auto. Het is een heerlijk knus gebeuren. Toch wel lekker geslapen en we werden gewekt door het zonnetje… Heerlijk buiten, voor de auto, kunnen ontbijten.

Wat volgde was een prachtige dag. Strakblauwe hemel en een schitterende route naar Twizel. Onderweg hebben we het mooiste blauwe meer ooit gezien: Lake Takapo. Met in de verte de besneeuwde toppen van Mount Cook. Ook vanaf het uitzichtpunt Mount John, was het adembenemend. We werden er helemaal stil van… De foto’s zeggen wat ons betreft voldoende.

Na een woelige nacht (ons matras schuift telkens naar een plek wat wij niet willen) de route vervolgd richting zuiden. We zijn van de hoofdweg afgegaan, op advies van de eigenaar van een koffietentje. Wat was dat leuk rijden via een binnenweg. Via een gigantische stuwdam kwamen we langs Elephant Rocks. Huge stenen in een gezellig schapenweitje. We zijn nu in Moeraki, aan de kust. Hier blijven we twee dagen om te kunnen genieten van de zee, evt. pinguins en de Moeraki Boulders.

1. Corina:
    19 november 2015
    Jullie zijn doorgewinterde campeerders en zijn niet gauw uit het veld te slaan. Weer een mooie ervaring en idd wat een grote stenen. Henk valt bijna in het niet , hihi. Geniet van de aankomende twee dagen. X
  2. Wim:
    19 november 2015
    Wauw wat een steentjes, en wat een mooi weer. En goed te horen dat het slapen lukt. Wachten op de volgende episode , laterrrr.....
  3. Frank en Els:
    19 november 2015
    Het is leuk wakker worden met het lezen van een verslagje van jullie:) Fijn dat alles goed gaat en wat hebben jullie al veel gezien. Het kamperen lijkt me wel erg primitief, al zal het gevoel van één met de natuur wel bijzonder zijn. Voordeel is weer dat je extra geniet van de diverse accommodaties die jullie geboekt hebben;) Blijf genieten! Liefs
  4. Xandra:
    19 november 2015
    Ik was inderdaad erg benieuwd naar jullie ervaring met de "logeerauto", graag een keer en foto van binnen en buiten...!
    Geniet van de boulders, schaapjes en al het moois daar, wij genieten mee vanachter het raam en kijken naar de herfststormen!
    Maar geniet vooral van elkaar!!!
  5. Ranka Sol:
    20 november 2015
    Leuk verhaal en mooie foto's. Jullie schrijven zodat je wilt blijven lezen en meer wilt ;-) Veel plezier!!!
  6. Marja:
    21 november 2015
    Genietend van jullie verhalen kijk ik alweer uit naar het volgende verslag. Fijn dat alles zo heerlijk en voorspoedig verloopt, en wat een avontuur! Liefs en groetjes uit Zaandam van Marja xxx