Haast tot Murchison

3 december 2015 - Murchison, Nieuw-Zeeland

De reis is vervolgd naar Haast. Een rit met prachtige uitzichten over groene weides en bergen met sneeuwtoppen. Heel mooi!
Het uitstapje naar de Blue Pools was verrassend. Een grote wiebelbrug gaf toegang tot een stroom met echt blauw water. De camping in Haast was niet bijzonder. Meer een soort parkeerplaats, maar de voorzieningen waren uitstekend met een grote keuken en lounge. Het vervelendste in Haast waren de veeeele Sandflies; all-over bultjes die verschrikkelijk jeuken. Bweehh!!!

Vanaf het moment dat we vertrokken vanaf Haast is helaas het weer slechter geworden.
We zijn naar Fox Glacier gereden. Onderweg hebben we een korte wandeling door een subtropisch woud gemaakt naar het uitzichtspunt van de Fox gletsjer en hebben die dus op de foto gezet.

We wilden graag een helikopter vlucht naar, en een wandeling over, de gletsjer maken. Dus de excursie geboekt voor de volgende dag.
Vol goede hoop zijn we die ochtend op weg gegaan. Bergschoenen aan, regenbroeken aangesjord en in de bus. Op het laatste moment moest de tocht afgezegd worden vanwege de slechte weersverwachting later op de dag. Ze namen gelukkig geen enkel risico; ’s middags was het inderdaad heel slecht weer. Je moet er dan niet aan denken dat je op de gletsjer staat en niet terug kunt.
Na een grote kop heerlijke gingerkoffie (gelukkig hebben we de folders en de foto nog…) op weg naar Lake Matheson voor een wandeling. Deze wandeling hebben we bijna droog kunnen maken; broodje eten op een bankje en de westkust noordwaarts gegaan naar Hokitika. Regen, regen en regen. Niet fijn rijden voor Henk, maar hij slaat zich er kranig door… De camping had gelukkig een heel groot en heet bbbubbbelbbbad… genieten!!!

Weer in de regen de westkust vervolgd. In Punakaiki hebben we de Pancake Rocks bekeken en gegeten. De route doorgereden tot Murchison. De omgeving is prachtig, maar door het slechte weer komt het allemaal wat somber over. Zelfs de camping is een beetje down (under), waar ik nu onder het genot van een kop thee met gingerkoek dit verhaaltje heb geschreven.

Om 01.00 uur (onze tijd) wordt Henk’s moeder begraven. Onze gedachten zullen dan daarbij zijn en we zullen onze vakantie vervolgen met de door haar uitgesproken wens: “Ga vooral genieten van jullie reis, het is goed zo”.

1. Wim:
    3 december 2015
    Goed van jullie om de draad weer op te pakken,jammer van de natte stukken. Er blijft gelukkig nog genoeg te genieten. Ga daar maar mee door, tot de volgende x maar weer.......
  2. Xandra:
    3 december 2015
    Dat waren mooie laatste woorden van ma Boven...
  3. Eltje en Gea:
    3 december 2015
    Jullie sterkte gewenst op het moment....
  4. Roely Rogaar:
    3 december 2015
    Het is elke keer weer fijn als er een mail is met jullie verhaal. Zo reizen we een klein beetje met jullie mee. Wat Henk zijn moeder ook zei: " ga genieten ".
  5. Rita:
    3 december 2015
    Prachtig prachtig prachtig. De foto op de wiebelbrug, ben je precies je vader Henk ;). En straks om 13.00 u zijn we ook in gedachten bij jullie. Liefs.
  6. Jos:
    3 december 2015
    Dacht dat jullie haast hadden!
    Jammer van die helikoptervlucht, dat is een belevenis, maar inderdaad, safety first toch? misschien doet zich nog een gelegenheid voor, anders kan het in Australië bij de Great Ocean Road.
    Prachtige foto's weer. Doe nog eens wat kampeerfoto's, is dat nog wel te doen met al die regen? Tot jullie volgende verhaal, Doeg