Na regen komt zonneschijn.

8 januari 2023 - Gisborne, Nieuw-Zeeland

Na Papamoa Beach nog steeds in de regen op zoek naar mooier weer. Helaas lukte dat tot vandaag niet zo goed. Ondergelopen wegen, veel brokken rots op de weg en weinig, heel weinig kampeerplekken. We zijn gereden door het kiwi/fruitgebied van het Noordereiland. Deze gebieden worden afgeschermd met super hoge heggen tegen de harde wind. Mooi om tussendoor te rijden.
Na een hele lange rit kwamen we aan bij een macademia farm. Op de valreep nog een lekkere koffie kunnen scoren en even kunnen kijken via hun wifi naar een slaapplek voor de nacht. Bleek er ongeveer 300 meter verderop een holidayparc te zijn. Toen we daar aankwamen zag het er wel heel verlaten uit. Het bleek dat de camping eigenlijk gesloten was, maar we konden er wel voor de nacht blijven. Het toiletgebouw werd voor ons open gedaan en opgestookt met een houtgestookte verwarmingsketel. Het was allemaal niet luxe, maar een prima plek. In de keuken van de camping waren een aantal jongeren uit Samoa en omstreken die ingehuurd zijn voor het seizoenswerk bij de kwekerijen. In eerste instantie geen boeh of bah, maar het bleek dat zij geen Engels spreken en het dus moeilijk vinden om contact te maken. Op een gegeven moment werd er wel heel vriendelijk naar ons geknikt!

De dag erna doorgereden naar Tolaga Bay. Een camping met ernaast de langste "warf". Dit is een uitgesprekte pier die ver de zee in liep.
Een grote camping met een goede keuken en een laundry. 2 wasmachines en een droger, dus die wilden wij wel gebruiken. Was wel nodig want we raakten al flink door ons ondergoed heen. Helaas geen waspoeder bij de receptie. Maar zoals wij de Nieuwzeelanders kennen, werd er gelijk door een aanwezige gast geregeld dat wij wat waspoeder kregen, zodat de was gedaan kon worden. Super vriendelijk!
Wij kregen een plek helemaal achter op de camping onder een grote boom. Nog lekker even naar het strand gelopen. Weinig zicht omdat de wolken/mist heel laag hing. Maar gelukkig even geen regen. Dat werd 's avonds wel anders. Een flinke hoosbui toen wij net in bed lagen. De dikke druppels (en dennenappels) van de bomen gaven een flinke herrie in de auto. Horen en zien verging ons. Maar mede door ons schone beddengoed, heerlijk geslapen.
En wat een luxe, de volgende ochtend konden we buiten ontbijten. Het was droog en de zon wilde erdoor komen! Tot onze verbazing zag de omgeving er nu heel anders uit. Wat gister in een dikke mist lag, was nu een mooie heuvelachtige omgeving. We hebben de "warf" nog afgelopen en wat leuke foto's gemaakt.
In de auto op weg naar onze volgende plek was de verbazing groot. De omgeving was zo mooi! Dat hadden we de laatste dagen helaas niet meegekregen.
Onderweg lekker langs het strand gezeten en nu aangekomen voor de komende 2 dagen in Gisborne.