Contrast

16 januari 2023 - Mangaweka, Nieuw-Zeeland

Gelukkig konden we de volgende dag onze weg vervolgen vanaf Wairoa. De wegen waren weer goed begaanbaar, dus we gingen richting Napier en Hastings. Dit zijn ArtDeco stadjes. Allemaal mooie geveltjes en winkeltjes vol met hoedjes, kleding en snuisterijen uit de tijd dat mijn oma nog jong was. Zelfs het personeel was gekleed in kleding uit vervlogen tijden.
Gelukkig was er een eetcafé dat was meegegaan met zijn tijd en waar we een heerlijke zalm pie hebben gegeten. Op het terras, in het zonnetje. Dat hadden we echt nodig!

Toen op zoek naar een camping. Er was er één in Hastings. Dit noemen ze een Top 10-camping. Veel faciliteiten, waaronder een zwembad en veel, heel veel speelplekken voor kinderen. En dat hebben we gemerkt. Het springkussen was niet ver van onze plek, dus werd er continue door kinderen over onze kampeerplek, langs onze auto gelopen om de speelplaats te bereiken. En zoals we al eerder hadden gemerkt, de kinderen kunnen alleen maar schreeuwen en gillen.
Hoe fijn was het dat Henk had geregeld dat we heerlijk een half uurtje konden ontspannen in het grote privé bubbelbad. Super lekker!
Helemaal schoon gebubbeld hebben we pannenkoekjes gebakken bij de campercar.

Na een rustige nacht waren we blij dat we van deze drukke camping konden vertrekken. De route brengt ons naar Dunnevirke. Onderweg prachtige uitzichten, die nu gelukkig goed te zien waren. Langs de weg een aankondiging van: New Zealand Natural Clothing Norsewood. Wat zou dat zijn dat zo'n groot aankondigingsbord had. Het bleek een hele grote winkel te zijn vol met Merino-, Possom en schapenwollen kleding. Deze winkel lag in het dorpje Norsewood. Een soort van Noorse nederzetting, zelfs met een stavkirke.
Naast de winkel de ingang naar de WopWops. Wij wisten niet wat het waren, dus erop af gegaan. Bleken alen te zijn van ongeveer een meter lang, die in een soort snelstromend riviertje zwommen. Ze werden door een bewoner van het dorpje gevoerd. Gigantische beesten. Nog een wandelingetje gemaakt door het parkje wat erbij hoorde. Dit soort tussenstopjes maakt het reizen in dit land zo leuk!!

Vlak voor het dorp Dannevirke een aankondiging van een campsite. We moesten langs een park  rijden en kwamen uit op een prachtige camping: Dannevirke Domain. Een gemeentecamping. Ruim, rustig en midden tussen de hoge bomen. Wat een genot na de ongelofelijk drukke camping in Hastings. Gelijk besloten om hier voor 2 nachten te blijven. De volgende dag lekker gewandeld in het dorpje, ijsje gegeten en genoten van Nieuw Zeeland op zijn best.

Vandaag door richting Taupo, maar eerst het zuidelijkste puntje van onze reis aangedaan, namelijk Ashhurst. Via een kronkelweg, hoog/laag heuvels, zijn we nu in Mangaweka. Weer een heerlijke camping. Langs een rivier met een gezellig restaurant, waar we heerlijk hebben gegeten. Natuurlijk op het terras. Want je weet maar nooit wat de dag van morgen brengt.

1. Andrea:
    16 januari 2023
    Wat fijn dat het weer weer iets meevalt!
  2. Xandra:
    16 januari 2023
    Hier een dekentje tegen de kou en jullie een handdoek tegen de warmte, zó hoort het dus te zijn. Leuk, jullie glunderende bruine koppies! Mooie plekjes op de campings.
  3. Ellen:
    16 januari 2023
    Heerlijk dat de laatste dagen goed waren, het straalt ook van jullie selfie foto af!
  4. Anneke:
    Oh, Héérlijk wat meer zon 😎 ☀️😎
    Ten slotte ga Je ook voor het “ heerlijke” weer zo ver weg…….
    Mooie reis verder !!
  5. Jos:
    Eindelijk korte broekenweer!
    Mooie foto’s
  6. Corina:
    De weergoden zijn jullie goed gezind. Eindelijk. Leuke foto’s
  7. Fariba:
    16 januari 2023
    Lekker bruin geworden beiden!
    Ben benieuwd wat je geshopt hebt in de leuke winkeltjes 😉
  8. Wim:
    16 januari 2023
    Zo hoort het ook te zijn, als je in de zomer bent. Op naar het volgende verslag....
  9. Inek:
    17 januari 2023
    Fijn dat het weer beter is ! Wat een mooie foto s
  10. Kees en Gerja:
    Lieve vrienden
    Gelukkig is het zonnetje gaan schijnen. Dat maakt het gelijk een stuk leuker. Dat bruine kleurtje staat jullie goed. Goede reis verder en tot de volgende blok.
  11. Els:
    17 januari 2023
    Heerlijk dat zonnetje op je toet, beter dan al die wind en regen hier. Geniet ervan!
  12. Jacqueline de Nijs:
    17 januari 2023
    Wat leuk weer om jullie reisverhalen te lezen. Mooie foto’s ook. Heerlijk genieten zo te lezen en zien en eindelijk mooi weer 🌞. Geniet ervan
  13. Marie-Louise:
    17 januari 2023
    Wat héérlijk 🌞 geniet ervan dan heb je even geen wollen trui nodig! Lijkt mij wel een leuke winkel overigens!