Struggles

31 december 2022 - Thames, Nieuw-Zeeland

Op de camping in Miranda kwamen we erachter dat één van onze campingstoelen stuk is. Daar konden we elk moment doorzakken omdat er schroeven en bouten misten. Nog geprobeerd om dit te laten fixen door een Nederlandse Nieuw-Zeelander op de camping, maar helaas. Na contact met Spaceship Rentals mochten we een nieuwe stoel aanschaffen. Een mooi doel voor onderweg naar ons volgende overnachtingsplekje.

De weg van Miranda naar Thames was niet zo'n inspirerende route en was ook maar 45 kilometer. Maar met de snelheden hier doe je er toch langer over dan gedacht.
Thames is een drukke plek met veel winkels, waaronder een Mitre10. Dit is een soort alles-in-1 winkel voor de doe het zelver, kampeerder enz.
Gelukkig zagen we een parkeerplekje vlak voor de deur. Zeer behoedzaam draait Henk het plekje in, terwijl de buurman in de auto naast ons zijn deur opengooit. Flinke kras op onze auto. Gelukkig zijn wij goed verzekerd en heeft de man in kwestie het financieel met ons goed gemaakt. Een beetje bibberig van de schrik, konden we gelukkig even lekker de stoelen uitproberen in de winkel. Gelijk maar 2 aangeschaft om voor de komende ruim 5 weken beter te kunnen zitten.
Voordat we naar de camping reden, flink wat inkopen gedaan bij een super grote Pak'nSave. Wij kunnen er de komende dagen weer tegen!

Ons campingplekje is klein, maar prima. De accommodaties zijn flink gedateerd. Vergeleken met 7 jaar geleden is er volgens ons niet veel aan onderhoud gedaan. Sinds dit jaar ook nieuwe eigenaren. Super aardig, maar je merkt dat alles heel nieuw voor ze is.
Het slapen in de campercar gaat steeds beter.
Op veler verzoek ook wat foto's van het interieur. De handigheid van het bed opmaken begint ook te komen.

Op oudjaarsdag hebben we een ritje gemaakt naar Hot Spring Beach. Als je met het goede tij op het strand bent, kun je een gat graven waar heet water naar boven komt. Helaas waren wij daar bij het verkeerde tij. Wel prachtig hoge golven met veel surfers. In het beachcafé heerlijk genoten van een fish en chips, voordat we de zeer kronkelige weg weer terug zijn gereden. Net als op de heenweg had ik last van een dansende maag. Daar wordt het ritje niet gezelliger van...

Er staat een prachtig grote boom op de camping, die wij hebben geconfisqueerd als "onze schaduwplek". Daar hebben we heerlijk gezeten tot etenstijd. Dat werd een opwarmsoepje. Dat kun je heel goed opwarmen op de kookplaat in de auto, zoals te zien op de foto.
Oudejaarsavond hebben we doorgebracht in de huiskamer van de camping met een spelletje, puzzeltje en natuurlijk wat lekkers. Ook al waren het geen oliebollen.

Wij wensen iedereen een heel gelukkig en vooral gezond 2023!

1. Wim:
    1 januari 2023
    Voor jullie ook een prachtig 2023!!! En dat lukt zeker met deze mooie vakantie
  2. Xandra:
    1 januari 2023
    Jammer van die tegenvallers in het begin en slordig dat men defecte stoeltjes meegeeft. Maar gelukkig hebben jullie het zelf opgelost. Leuk om de wagen te zien, en dat buitenleven, heerlijk... En nu lekker verder in dit nieuwe jaar, proost!
  3. Kees en Gerja:
    Lieve H en A
    Ook van deze kant een gelukkig nieuwjaar.
    En leuk zo de foto’s van jullie tijdelijk huisje op wielen. Liefs van ons
  4. Inek:
    2 januari 2023
    Wel een btj een pech dag voor jullie. Maar gelukkig is het opgelost,
    Nu lekker verder reizen en vooral genieten.,
  5. Jos:
    2 januari 2023
    Hoi An en Henk, wat ziet het er lekker kneuterig uit met dat keukentje! Leuk hoor. Jammer van de pech, vooral aan de auto, maar daar heb je idd gelukkig je verzekering voor en het voordeel van een kapotte stoel is s dat je nu twee nieuwe goede stoelen hebt voor de rest van jullie vakantie. Genieten! Mooie foto’s!
  6. Antoinette:
    2 januari 2023
    Ontzettend leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien! Een prachtig 2023 gewenst!!
  7. Jacqueline de Nijs:
    4 januari 2023
    Wat leuk jullie verhalen en foto’s. Voor jullie ook een heel mooi en gezond 2023! En nog een prachtige reis toegewenst. Groetjes van Jacqueline (admi radiologie).
  8. Ingrid vW:
    5 januari 2023
    Gelukkig Nieuwjaar! Fijne reis gewenst. Geniet!
  9. Marie-Louise:
    6 januari 2023
    Ha Anja en Henk,
    Dank voor jullie nieuwjaarswens, die van ons krijg je achteraf, ben een week over tijd……maar desalniettemin de allerbeste wensen en een gezond nieuw jaar!
    Goede stoelen zijn van belang en een goed bed ook zeker met zo een lange slungel….oliebollen komen aan het eind van dit jaar wel weer voorbij, geen zorg, haha

Liefs van Fons en Marie-Louise 💋