Ontdekkingsreis

27 januari 2018 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vanuit Haast zijn we lekker op tijd op pad gegaan. Het eerste tochtje van die dag was naar Jackson Bay. De weg houdt daar op en er zou een leuk koffietentje zijn. Dus vol verwachting zijn wij die kant op gereden. Maar ja, in Nieuw Zeeland kun je alles krijgen en soms ook niets... Er viel weinig tot niets te zien en de koffietent ging pas een half uur later open. Ze waren er al wel, maar hadden geen zin om ons van een kop koffie te voorzien. Dus de auto weer in en lekker onderweg gegaan richting Wanaka. De rit ging heel voorspoedig, dus op tijd daar aangekomen. De waszak raakte al aardig vol, dus de wasmachines aangezet, zodat we 's avonds in een schoon bedje konden kruipen. Voor aankomst hadden we al afgesproken om een extra dagje op de camping te blijven. Even alles in ons hoofd weer resetten en alle electronica opladen.

Vanuit Wanaka zijn we naa​r Queenstown gereden met een koffiestop in Cardrona. Door een aankondiging op een oude auto werden we uitgenodigd voor de koffie. Het leek daar wel een klein museum. Alles wat oud is, wordt bewaard. Na de koffie was onze volgende stop wel heel bijzonder. We waren er eerst voorbij gereden, maar zagen we dat nou goed? Het hek was volgehangen met bh's in alle soorten en maten. Het bleek een soort van monument te zijn voor de Breast Cancer Organisation. Waar we eerst wat lacherig over deden, werd nu een serieus aandachtspuntje.
Doordat ​het overal rustig is op de weg, is het voor mijn privechauffeur prima om te rijden. Hier zit een zeer tevreden passagier!!
Queenstown is niet te vergelijken met welke andere plaats dan ook. Hectiek en het is daar zien en gezien worden. Echt een plek voor zeer actieve mensen, die eigenlijk niets te gek vinden: bungee jumpen, grootste swing ter wereld, jetboat varen. Alles wat snel is, is daar te doen. Voor ons zeker leuk om van een afstandje dit te bekijken.

Op elke camping kom je wel mensen tegen, die goede tips geven voor leuke routes en mooie slaapplaatsen. Wij hadden de tip gekregen om vanuit Queenstown zeker de rit naar Glenorchy te maken en te overnachten op een bijzondere plek in Kinloch. Zo gezegd, zo gedaan. Wat een prachtige tocht. Na elk bochtje werd het uitzicht mooier en mooier. En in de auto werd het stiller en stiller... adembenemend!
Om bij de camping te komen moesten we over een gravelweg. Volledig door elkaar geschud hebben we de camping bereikt. Een plekje gezocht in de schaduw, want het weer is nog steeds fantastisch en de nacht prima doorgebracht aan het water.

Vanuit Kinloch zijn we een lange autotocht gaan maken naar Te Anau. De route richting Milford Sound, de fjorden van Nieuw Zeeland. Na 250 km op de camping een prima schaduwrijk plekje gevonden, een heerlijke douche genomen en de komende dagen gaan we ons voorbereiden op een tocht door de bergen. Op naar weer een nieuwe ontdekking.