Slow motion

18 februari 2018 - Ouderkerk Aan De Amstel, Nederland

Tja, de laatste dagen gaan dan toch heel snel, ook al zou je willen dat er ergens een slow motion-knop is om de tijd te kunnen rekken.
We zijn vanaf Glentunnel ​de zuidkant van de Arthur Pass gaan rijden. De noordzijde hadden we aan het begin van onze vakantie gedaan en die viel niet te vergelijken met een pas in de Alpen. De zuidkant heeft ons zeker verrast. Veel meer bochten en hoog/laag verschil, waardoor mooiere uitzichten en uitdagend rijden. Een heerlijke dag dus.
We zijn daarna neergestreken op een camping bij Oxford. De camping lag zo'n 7 km van de doorgaande weg. Daardoor heb je dus niet de drukte van vakantiegangers op doorreis. Prachtig onderhouden camping met heerlijke beschutte plekjes.
Vanaf Oxford is het ongeveer 70 km naar Christchurch waar we onze auto moeten inleveren, dus was het niet noodzakelijk om voor onze laatste dag nog een camping  dichterbij op te zoeken. Daarom heerlijk 2 dagen op deze camping gebleven.
Omdat het ook prachtig weer was, konden we onze tassen voor de terugtocht in de open lucht opnieuw inpakken. En dan merk je dat je in 5 weken tijd heel veel "losse rommel" verzamelt in de auto. Elk vakje en hoekje was benut, dus dat kostte wel even tijd om alles weer in de tas te krijgen.

De laatste dag zijn we naar Christchurch gereden. Dit is toch echt wel een stad die nog steeds in de opbouw is na de aardbeving. Overal staan gebouwen in de steigers of worden er nieuwe gebouwen neergezet.

De auto moest schoon en afgetankt ingeleverd worden. Dat schoonmaken aan de binnenkant was wel even nodig en de buitenkant kon ook wel een sopje gebruiken. Dus op zoek naar een autowasplaats. Opeens zag ik in mijn linkerooghoek een aankondiging en Henk kon nog net met een scherpe bocht het wel heel smalle straatje inrijden. Zo smal dat we er met onze auto net door konden. Het zag er wel heel vreemd uit... maar na een paar bochten stonden we dan toch voor de autowasplaats. Eeeehhhh.... dit was niet te vergelijken met Loogman!!! De auto's werden met de hand gewassen als je ondertussen een kop koffie ging drinken. De prijzen logen er ook niet om, dus dat ging hem niet worden! Een paar straten verderop was een wasstraat waar je alles zelf kon doen en dat kwam beter in ons straatje. De buitenkant met de hogedrukspuit en de binnenkant met een supersonische stofzuiger. In no time waren we weer klaar en konden we onze auto wegbrengen. Onze overgebleven spulletjes (gasflesjes, blikje tomaten en zo) bij de autoverhuur neergezet voor toekomstige reizigers en de sleutels ingeleverd.

Het laatste nachtje verbleven we in een hotel. Zij hebben een shuttledienst, dus werden we bij de autoverhuur opgehaald. Toch wel erg luxe! Weer een heerlijke kamer in het Sudima Hotel met een prettige tuin, dus konden we nog eventjes genieten van de laatste zonnestralen.

Al vroeg de volgende dag werden we naar het vliegveld gebracht voor onze vlucht naar Auckland. Daarvandaan zijn we naar Hong Kong en naar Amsterdam gevlogen.
In totaal zijn we toch wel zo'n 36 uur onderweg geweest en dan ben je toch niet helemaal helder meer. Bij aankomst in Nederland dachten wij dat het zondag zou zijn vanwege het tijdsverschil. We hadden afgesproken dat we vanaf de bushalte naar huis zouden worden gebracht door Janny. Echter op ons whatsapp-berichtje reageerde ze helemaal niet... strange...
Toch maar even in de bus nagevraagd wat voor dag het in Nederland was: zaterdag of zondag. Bleek het zaterdag te zijn! Dus niet zo gek dat Janny niet reageerde. Wij hebben de hele weg naar Ouderkerk in een lachstuip gelegen..

Een frisse ochtendwandeling van de bushalte naar huis was onze laatste route van deze vakantie.

Het was weer heerlijk!!!! Mogen we alweer terug????

1. Xandra:
    18 februari 2018
    Welkom terug in de winter met soms een vleugje lente...!
    Dat zal wel wennen zijn om weer gewoon rechtop in je bed te kunnen zitten en er aan de zijkant uit te stappen.
    Fijn dat jullie zo hebben genoten, dat blijkt uit alles en leuk dat we zo hebben mogen meegenieten
  2. Bas en Marry:
    18 februari 2018
    Mooie afsluiting gedaan! En ja ... dan ben je weer thuis en kan je je bijna niet voorstellen dat je gisteren nog aan de andere kant van de wereld was. Gelukkig zijn er de mooie herinneringen.
    Wij fietsen ondertussen in de omgeving van Wueentown en Cromwell. Zo mooi door de bergen, wind in de rug. Schitterende Gorges. Wij genieten nog ff verder. En ..... voor we het weten staan wij weer een ijsje te eten bij de Italiaan.
    Tot dan ergens. Sterkte met opstarten !
  3. Rita:
    18 februari 2018
    Ja dacht ook al, jij zei zondag; dat duurde dan wel heel lang. Haha. Welkom thuis.
  4. Carla:
    18 februari 2018
    Weer veilig thuis! Na alle avonturen.
    Weer wennen aan de tijd, het koude, maar prachtige weer hier, opruimen, wassen. Sterkte!
  5. Yvonne Hartog:
    18 februari 2018
    Welkom thuis na zo'n prachtige reis! Fijn dat jullie weer gezond en wel terug zijn. Nu even bijkomen.... Anja, spreek je later! Groetjes Yvon
  6. Jan van den Berg:
    18 februari 2018
    welkom thuis! Nu nagenieten.
  7. Inek:
    18 februari 2018
    Moet zo lachen ! Dacht ook al wat een lange reis ! Maar heb genoten van jullie verhalen. Tot gauw
  8. Hilly Boldewijn:
    18 februari 2018
    Dank voor je mooie verhalen, zo fijn om een heel klein beetje mee te mogen reizen.
  9. Wim:
    18 februari 2018
    Vandaar dat de reis 24 uur korter was. Ach , n dag extra om bij te komen.....
  10. Kees en Gerja:
    19 februari 2018
    Welkom terug lieve mensen.
    Het was weer geweldig om met jullie mee te reizen.