Rustig vervolg

12 februari 2018 - Glentunnel, Nieuw-Zeeland

Na Mount Cook hebben wij geen echte 'must-do' punten meer. En dan merk je dat je toch een bepaalde routine/sleur hebt ontwikkeld in de afgelopen weken.
's Ochtends worden we wakker doordat het zonnetje in onze auto schijnt of dat onze medekampeerders de dag aanvangen. Met ons handdoekje en toilettas begeven wij ons dan naar het toiletgebouw om een (meestal) heerlijke douche te nemen. Schoongewassen maken we het ontbijt dat bestaat uit brood/beleg of havermoutpap met rozijnen, banaan en kaneelsuiker. Dit laatste is toch wel ons lievelingsontbijt.

Na het ontbijt de spulletjes inpakken en op weg... Op een rustig tempo rijden we de door ons gekozen route en dan meestal rond een uur of 11 zoeken we ergens een plekje voor ons dagelijkse bakje troost. Moccachino is toch wel favoriet.
Ergens tussen 13 en 14 uur ​lunchen. Als we dit uitgebreid ergens doen, dan hoeven we 's avonds alleen een broodje te eten. Eten we tussen de middag ons eigen broodje dan kook ik 's avonds ons potje op de volgende camping. Dat is geen probleem met alle goed geoutilleerde keukens. En is er geen keuken, dan hebben we ons eigen kooktoestelletje. Dit gebruiken we sowieso als we op een DOC-camping staan (gemeentecamping).

Na Mount Cook zijn we rustig aan noordwaarts gereden. En met rustig aan is het ook echt rustig aan. Soms slaan we ons bivak op als we maar 20 km hebben gereden, maar meestal is het nu rond de 50 km. En dat voelt echt als vakantie. Heerlijk vroeg op de camping. Even installeren: tafeltje neerzetten met onze stoelen (hangzakken noemt Henk ze) en ons tentje aan de auto maken; een wandelingetje, boek lezen, ijsje scoren. De gewone vakantiedingen dus. En waar we toch zo van kunnen genieten: de prachtige natuur en omgeving van Nieuw-Zeeland.

Maar helaas hebben we niet alleen mooi weer. We hebben ook wat dagen met regen gehad. En dan is het niet altijd leuk om alleen een auto te hebben. Vooral bij het opstaan is het dan toch echt even moed verzamelen. Liggend op bed wat kleren aantrekken en je regenjas om dan de auto uit te springen naar de keuken om je ontbijtje te maken.

De afgelopen week hebben we geen klagen: bij Lake Tekapo hadden we een prachtig plekje op de camping en konden we de hele middag uitkijken over het meer. In Saint Andrews kwamen we op een zeer simpele camping, maar met een hele ruime plaats. Toen we rond 23 uur in ons bedje lagen, hoorden we een hels kabaal. Op nog geen 4 meter, aan de andere kant van een flinke heg, donderde een goederentrein langs. Het leek wel of hij over ons tentje heen kwam. Dat was flink schrikken en met hartkloppingen lagen we in bed. In de loop van de nacht kwamen nog 2 treinen langs, maar de herrie wende snel.

De volgende plek was bij Orari Gorge. Een DOC camping waar we 2 jaar geleden in de stromende regen al hadden gekeken. Nu mooi weer, dus op naar deze prachtige plek. Op de hele camping maar 5 gasten op een heel groot terrein. Super rustig dus.
In de regen zijn we gisteren naar de camping gereden, die Henk op zijn lijf is geschreven: Grumpys Retreat. What's in a name? Hij moest natuurlijk wel even op de foto.

Ons avontuur loopt helaas naar het einde. We hebben gelukkig nog 3 nachtjes te slapen in onze campercar, nog 1 nachtje in het hotel voordat we vrijdag de lange thuisreis aanvaarden.

1. Annelies Visser:
    12 februari 2018
    Wat een heerlijke verhalen weer, en prachtige foto's! Was dat meer échte zo blauw??
    Jammer dat t alweer bijna over is, dus maak er nog een paar heerlijke dagen van, vóór t harde leven begint😉😂👍
  2. Cecile en Joop:
    Veel te kort hè😂😂
    Nog even niet aan denken hoor.
  3. Inek:
    12 februari 2018
    Nog maar niet aan naar huis gaan denken .
  4. Jos:
    12 februari 2018
    Hoi Anja, ik heb met veel plezier jullie verhalen gezelezen, wat een heerlijke vakantie was het weer hè!
    Nou we horen het allemaal wel als je terug bent.
    Geniet nog even van de relaxte sfeer daar aan de andere kant van de wereld. Goede vlucht terug en tot volgende week😀❗️
  5. Eltje en Gea:
    12 februari 2018
    Dat verhaal van die trein😂😂
    Eerlijk gezegd zie ik voor me hoe jullie daar lagen en die trein voorbij kwam 😂😂
  6. Yvonne Hartog:
    12 februari 2018
    Alweer dank voor een prachtig verslag en geweldige foto. Het verbaast me te lezen dat het einde van jullie reis langzamerhand in zicht komt. Voor mijn gevoel is het snel gegaan. Ik genoot en geniet van jullie verhalen en bijbehorende, prachtige plaatjes. Genieten jullie nog van wat komen gaat. Liefs Yvon
  7. Judith:
    14 februari 2018
    Hoi Anja en Henk,
    Wat een mooie vakantie weer! We hebben genoten van jullie verhalen, krijg er zowaar zin in!
    Geniet van de laatste dagen en goede terugreis!
  8. Richard en Sylvia:
    14 februari 2018
    Nog even genieten en dan een goede terugreis!
  9. Christina:
    15 februari 2018
    Geniet nog heel even van jullie prachtige reis en dan een hele goede reis terug naar huis!
  10. Wim:
    15 februari 2018
    En zo is het alweer vrijdag voor jullie, en zit het er weer op. Bedankt voor al de verslagen,Was leuk om te lezen. Nu nog dat eind terug naar huis, een hele goede reis voor jullie!! Tot gauw.....