Onderweg en aankomst.

17 januari 2018 - Hanmer Springs, Nieuw-Zeeland

We begonnen onze reis naar Schiphol met een mazzeltje. Buurman Jan zou ons naar de bushalte brengen, maar reed ons door naar Schiphol. Dus lekker op tijd op de luchthaven. We hebben gekozen om premium economy te reizen en dat voordeel kwam gelijk al goed uit: inchecken super snel, zonder problemen. Ook de douanecontrole ging lekker vlot en wachten tot we konden boarden.
Bij h​et boarden een flinke rij: oh ja, wij reizen met een voordeeltje: andere rij en doorlopen maar..

Dan onze zitpaatsen, of beter gezegd zetels. Brede stoelen en enorm veel beenruimte. "Can I offer you a drink, juice or champagne?" Dit is een fijne manier om ons avontuur te beginnen!

En dan is het grote wachten aangebroken: bijna 11 uur vliegen en we gaan de nacht tegemoet. Dat betekent dus: 12.45 uur start vliegen en 4 uur later word je geacht te gaan slapen... raamluikjes dicht en lichten uit... maar ja onze luikjes wilden zeker nog niet dicht, dus lekker wat lezen en een filmpje kijken en een beetje dommelen. Precies op tijd geland (06.15 uur) op​ Hong Kong (maar wel 7 uur tijd "kwijt") en wat doen we daar? Idd wachten... 13 uur op onze aansluitende vlucht naar Christchurch. Een beetje rondkijken, hangen op bankjes en uiteindelijk 2 slaapbankjes kunnen bemachtigen in de relaxroom. Daar een beetje geslapen tot vertrek.

Vertrek vanaf Hong Kong weer precies op tijd en ook hier weer in de prioritylane, wat een heleboel tijd scheelt.
En wat doen we dan?? wachten tot we in Christchurch zijn!! 11 uur, maar ook hier weer op zeer comfortabele stoelen. Ook op deze vlucht moeten we weer verplicht slapen. Dat lukt nu beter, omdat we al 24 uur in touw zijn. Aankomst 12.45 uur en weer 5 uur "kwijt". Gauw naar ons hotel. Een paar uurtjes echt slapen, wat eten en dan 'gewoon' de nacht in om weer in het goede dagritme te komen.

Na een heerlijk banana-pancake-ontbijt, op weg naar Spaceships rental voor onze campercar. Het heeft even geduurd voordat ze onze boeking hebben gevonden (zucht, zucht, zweetdruppeltjes..) maar dan kunnen we op weg.

Vanwege het prachtige wee​r hebben we gekozen om naar het noordwesten te rijden. Hanmer Springs is het doel. 123 km via een prachtige weg. 's Middags op de camping aangekomen en voor 2 nachtjes geboekt. Even bijkomen van de lange vliegreis en plannen maken voor de komende tijd!

1. Cecile en Joop:
    17 januari 2018
    Wat heerlijk om zo te reizen, dat was het wel waard! En nu genieten wat nog beter zal lukken als jullie weten dat het hier echt Hollands weer is, donker, regen en storm!
  2. Wim:
    Fijne tijd daar!!!
  3. Richard en Sylvia:
    17 januari 2018
    Veel plezier en geniet vooral van het mooie weer. Hier hagel!!!
  4. Frank en Els:
    17 januari 2018
    De "hobbel" van de reis is genomen, nu tijd om te genieten! Het ziet er weer vertrouwd uit, alsof jullie niet weg geweest zijn ;)
    Heel veel plezier, ik kijk alweer uit naar het volgende bericht en de foto's!
  5. Inek:
    17 januari 2018
    Fijn hè zo n stuk comfortabeler reizen. En nu slaap inhalen en lekker genieten.
    Tot de volgende keer
    Ineke xx
  6. Jan van den Berg:
    17 januari 2018
    En nu grenzeloos genieten!!
  7. Janny:
    18 januari 2018
    Fijn om weer mee te mogen genieten van jullie reisverslag en foto's.
    Mooie tijd samen. Xx
  8. Kees en Gerja:
    18 januari 2018
    Veel plezier lieve mensen. Geniet ervan. Dan doen wij dat ook via jullie verhalen 😘
  9. Els:
    Veel plezier!!
  10. Corina:
    18 januari 2018
    Heey buurtjes, gewoon weg zonder iets te zeggen maar jullie hebben gelijk. Heerlijk. Lekker genieten. En ik ga jullie reisverslagen helemaal bijhouden. Liefs en we zullen hier een oogje in het zeil houden.xxx