Moordneigingen

19 januari 2018 - Ouderkerk Aan De Amstel, Nederland

De titel van dit reisverhaal is niet door mij verzonnen, Henk is de schuldige. Maar hoezo, moordneigingen? Het betreft ​de ienieminie kleine sandflies. Ze nemen een snoekduik op elk stukje blote huid, steken je lek en laten gif achter. Henk heeft er een beetje last van, maar ik mag erg genieten van de geniepige beetjes. Een klein prikje ontwikkelt zich tot een soort van Vesuvius, inclusief lavastroom. En jeuken.... niet te temmen neigingen om je huid stuk te krabben om maar van de jeuk af te zijn.. Dan wordt het uitmoorden van deze 'huisgenootjes' een lust!

Deze ongemakken daar gelaten, kunnen we wel genieten van onze trip richting Westkust. Nadat we hebben gekeken naar waaghalzen die gingen bungeejumpen, reden we via Reefton naar Nelson Creek.
In Reefton hadden zowel Henk als ik het gevoel dat er cowboys op de veranda's konden staan met geladen pistolen. Of we zo een wildwestfilm ingeslingerd werden. Er reeds zelfs een paard(je) door de straat, alhoewel deze gelijk met de honden werd uitgelaten. Na een lekker broodje en een iced coffee reden we richting Nelson Creek. De campercar mocht een nachtje staan op een DOC-camping. Dit is een gemeentecamping met weinig faciliteiten, maar op de prachtigste plekken. Doordat de boodschappen, vers water en voldoende drank aan boord was, konden we hier overnachten. Helaas hebben we de avond in de auto moeten doorbrengen vanwege de vele regenval. Gelukkig kunnen we van onze autostoelen redelijke ligstoelen maken, dus dat was prima uit te houden.
Al vroeg weer uit de veren, zijn we na het ontbijt verder gereden om de Arthur Pass te beslechten. Een bochtig ritje, maar niet te vergelijken met een pass in de Alpen. De camping die we hebben uitgezocht is Jackson's Retreat. Een prachtige plek met in de achtertuin de mogelijkheid voor een prachtige bushwandeling naar de waterval. Glibberig, maar de moeite waard.
Misschien vanavond nog glimwormen spotten, maar dat is een beetje afhankelijk van onze zin (en een beetje van het weer).

1. Yvonne Hartog:
    19 januari 2018
    Hoi Anja en Henk! Wat een mooie verhalen. Prachtige foto's ook! Geweldig om op deze manier met jullie "mee te reizen". Hier gisteren de Moeder aller Stormen. Veel schade, heel Nederland lag (en ligt nog een beetje) op z'n gat. Het ergst nu achter de rug. Zie uit naar jullie volgend verhaal. Groetjes Yvon
  2. Cecile en Joop:
    19 januari 2018
    We krijgen heimwee! Wat is het toch mooi daar, dan neem je die sandflies maar op de koop toe, al is het echt niet fijn!
  3. Xandra:
    19 januari 2018
    Anja, wat heb je nou voor schoenen aan bij die waterval???
    Dank voor de foto's en het verhaal, we wachten met smart ook op een foto van de campercar!
  4. Inek:
    19 januari 2018
    Vind het wel leuke schoenen eigenlijk 😀 mooi verhaal en foto s .hoop dat de sandflies niet met jullie meereizen
    Tot de volgende keer.
  5. Annelies Visser:
    20 januari 2018
    Prachtig!! Heb je je moordneigingen lekker kunnen botvieren😃😝
    ?!?!?
  6. Edith:
    21 januari 2018
    En je zei nog dat er geen gevaarlijke dieren zitten in Nieuw-Zeeland ;-)