Kassie-an

7 februari 2018 - Twizel, Nieuw-Zeeland

In Gore zijn we 2 dagen op de camping gebleven. Het was er super rustig en wij hadden er ook behoefte aan om even een pas op de plaats te maken.

Vanaf Gore zijn we onze route gaan vervolgen richting ons volgende speerpunt: Mount Cook. Maar voordat we daar zijn hebben we eerst nog een aantal tussenstops gehad. We hebben geen zin om te racen of te haasten.
Om niet steeds de "grote" weg te rijden, zijn we vlakbij Raes Junction de kleinere wegen opgegaan. Maar ook hier is het prima rijden met bijna geen kip op de weg. Bij Ettrick reden we het steenfruitgebied binnen. Aan beide zijden van de weg volop fruitbomen en -kraampjes. Ons tegoed gedaan aan abrikozen en kersen! Mmmmm!

Via Alexandra en Clyde hebben we een camping gezocht in Cromwell. Die was niet te missen. Een joekel van een camping, maar weinig gasten, dus wij hadden een rustig plekje in de schaduw. Dit was wel nodig want het weer knapte met de kilometer op. Lekker zonnig en een prima temperatuurtje.

De volgende dag weer een stapje dichter naar Mount Cook gereden. Via de Lindis Pass,  in Twizel naar 'onze' camping gezocht. Helaas niet gevonden. Was waarschijnlijk opgedoekt.. Gelukkig was er nog een andere camping. Daar weer een heerlijk schaduwrijk plekje gevonden tussen de dennenbomen. Het zonnetje was ons weer goed gezind, dus daar ook van kunnen genieten.
En dan was het zover: op weg naar Mount Cook. Een mooie rit langs Lake Pukaki om tot aan de voet van de berg te kunnen rijden. Een grote punt sneeuw op top! En super helder, dus prachtig zicht.
Helaas waren we niet de enigen die die kant op waren gegaan, maar voor Hollandse begrippen was het rustig. Voor Nieuw Zeelandse een drukte van jewelste!

Weer kasisie-an teruggereden naar Twizel.
Wat schetst onze verbazing: ONZE camping. Toch niet opgedoekt. Dat laten we niet liggen, dus daar gaan we vannacht slapen!

1. Carla:
    7 februari 2018
    Geniet nog even van het kamperen. Bij ons nu toch echt te koud.
    Wel prachtig zonnig weer, maar 's nachts -5 !
    Ik geniet van jullie mooie foto's. Mooie dagen nog.
  2. Cecile en Joop:
    7 februari 2018
    O jongens, wat een mooie foto's weer en wat fijn dat de zon er weer bij is! Mount Cook staat er schitterend op.
    Hier ook een blauwe lucht, brrrrrr.......
    Geniet ze!
  3. Corina:
    7 februari 2018
    Leuk om te lezen en idd prachtige foto’s. 👊🏻🙋🏼
  4. Anneke:
    Práchtige foto’s !! 🏔🐋🐬
    Mooie verhalen.
    Blijf maar lekker genieten !!
    👋🏼😘
  5. Inek:
    7 februari 2018
    Mooi de foto s alleen dan fruit is nou weer minder 😀 ! Fijn dat het weer weer meewerkt . Geniet
  6. Jan van den Berg:
    7 februari 2018
    Het blijft fabelachtig mooi klinken! Geniet van jullie verhalen.
  7. Christina:
    8 februari 2018
    Mooi verhaal en mooie foto's! Erg leuk om mee te lezen. Lekker genieten voor jullie!
  8. Bas en Marry:
    8 februari 2018
    Leuk om te lezen hoe jullie verderop gaan. Wij gaan straks dezelfde kant op. Eerst met de ferry vandaag voor drie nachten naar Stewart Island.
  9. Linda:
    10 februari 2018
    Wat een prachtige foto’s weer en in het echt is het vast nog veel mooier. Geniet lekker verder samen! X