Adelaide Hills en afsluiting

26 februari 2016 - Ouderkerk Aan De Amstel, Nederland

En dan nu het allerlaatste reisverslag.

We hebben in de Adelaide Hills nog een dagje rondgekeken. Het dorpje Hahndorf bezocht wat een Duitse oorsprong heeft, en dat is nu nog steeds te merken. Ook de laatste souvenirs gekocht.
Ons appartement in Aldgate was een oase van rust. We mochten van Helen, de eigenaresse, gebruik maken van de tuin van het naastgelegen appartement. En wat was dat heerlijk. Onder voortdurend toezicht van een baby koala hebben we daar heerlijk genoten.
De laatste dag in Australië waren we in Adelaide in een superdeluxe hotel. Adelaide is een zeer overzichtelijke stad. Rechte straten en heel veel ruimte. We hebben de dag afgesloten met een lekkere borrel in een leuk barretje en zijn vroeg naar bed gegaan want de wekker ging om half 5 ’s ochtends voor onze terugvlucht.
En de vlucht ging uitstekend. Eerst 8½ uur naar Hong Kong. Daar hadden we 10 uur wachttijd voor onze vlucht naar Amsterdam. En dat was erg lang. Gelukkig hebben ze heerlijke relaxbedden en daar hebben we goed gebruik van gemaakt. Ook de plekken in het vliegtuig naar Amsterdam waren prima; bij de nooduitgang met een zee van ruimte voor onze benen.
Om 7 uur zijn we geland en zijn we door Patrick weer naar huis gebracht.
En dan nu weer de dagelijks gang proberen op te pakken.

We kunnen terugkijken op een fantastische tijd aan de andere kant van de wereld. Het bijhouden van dit blog was een prima manier voor ons om alle indrukken en ervaringen te kunnen laten bezinken. Wij waren ook heel blij en verrast over de hoeveelheid reacties hierop. En dat was elke weer een feestje om te lezen. En dat jullie ons maar bleven aansporen om te genieten, was niet tegen dovemans oren gezegd. Want genieten, dat hebben we gedaan!

Wij sluiten dit blog hiermee af. We laten alles in een boek afdrukken, zodat we een mooi naslagwerk hebben van deze heerlijk vakantie!

1. Judith:
    26 februari 2016
    Welkom thuis. Het zal wel weer even wennen zijn in Nederland. Ik heb erg genoten van jullie verhalen.
    Wat hebben jullie een prachtige tijd gehad en zoveel gezien en beleefd. Super. Maandag weer aan het werk? Fijn weekend. Groetjes, Judith
  2. Roely Rogaar:
    26 februari 2016
    En wat hebben jullie ons mee laten genieten.
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Tot ziens.
    Gesinus & Roely
  3. Corina:
    26 februari 2016
    Welkom thuis buurtjes. Zal wel wennen zijn in ons kleine koude landje. Met veel plezier jullie verslagen gelezen. Liefs
  4. Corina:
    26 februari 2016
    Welkom thuis buurtjes. Met veel plezier jullie reisverslagen gevolgd. Het genieten straalde er van af., lichte jaloezie van uit hier. Het wennen in NL. zal wel tegen vallen maar over een aantal weken weten jullie niet anders. Liefs de buurtjes
  5. Jacqueline de Nijs:
    26 februari 2016
    Welkom weer in Nederland. Wat jammer dat het lezen en bekijken van de leuke, gezellige reisverhalen en foto's weer voorbij is. Was echt genieten elke keer weer. Wat wen fantastische vakantie hebben jullie gehad. Henk in heb een mega tas vol doppen voor je . Fijn weekend en we zien elkaar op werk wel weer.
  6. Marijke Buijs:
    26 februari 2016
    Welkom in ons oude vertrouwde koude kikkerland! En dan nu weer 'back to normal routine' zoals ze in Australië zeggen. Sterkte en mijmer lekker na....
  7. Anneke:
    26 februari 2016
    Een zachte landing en welkom terug in het práchtige Nederland !!
    Geen geurende Gumtrees meer, hippende Walibees en lachende Hansen maar klepperende Ooievaars, van de vetbollen genietende koolmezen, duinen en stranden !!
    Da's óók genieten :) !!!
    G'Day
    ps ook wel heerlijk om niet meer steeds op te hoeven schrijven wat je hebt gedaan.................. :)
  8. Ellen:
    26 februari 2016
    Bedankt voor zoveel mooie reisverslagen en gelukkig zijn jullie nu weer veilig thuis! We zien elkaar snel! X
  9. Marie-Louise:
    26 februari 2016
    Welkom in het frisse Nederland! Ik liep zojuist nog langs en alles was donker, groot gelijk, jullie moeten vast bijkomen van de lange reis!
    Benieuwd naar nog meer foto's, wat hebben jullie je best gedaan!
    Tot binnenkort liefs van ons!